Kontakt os

(+45) 20713165

Vilkår og betingelser

FOR FIRSTaid-REDliv Af September 2018 – Disse betingelser erstatter alle andre tidligere trykte betingelser.
Hjemmesiden firstaid-redliv.dk er drevet af FIRSTaid-REDliv som et 100% danskejet firma. Inden du benytter vores webshop,  eller bruger alle de services, som hjemmesiden indeholder, bedes du venligst læse disse vilkår og betingelser igennem omhyggeligt.

Disse vilkår gælder for alle besøgende, brugere og andre, der har adgang til eller bruger firstaid-redliv.dk.
Ved at benytte hjemmesiden, eller vores tjenester, accepterer du automatisk disse vilkår.

1

Interlektuel ejendom

Indhold, produkter, funktioner og services på firstaid-redliv.dk er, og forbliver eksklusiv ejendom for FIRSTaid-REDliv, samt tilknyttede samarbejdspartere.
Hjemmesiden og brandet er beskyttet af copyright og andre love i både Danmark og udlandet. Hverken logo, tekster eller billedemateriale produceret af FIRSTaid-REDliv må benyttes uden en forudgående skriftlig tilladelse fra FIRSTaid-REDliv.

FIRSTaid-REDliv er et registreret varemærke.

2

Links til andre webshops og hjemmesider

Vores hjemmeside firstaid-redliv.dk kan indeholde links til tredjeparts websteder eller tjenester, der ikke ejes eller kontrolleres af FIRSTaid-REDliv.
FIRSTaid-REDliv har ingen kontrol over, og påtager sig intet ansvar for indholdet, fortrolighedspolitik eller praksis af enhver tredjeparts webshop eller tjeneste.

Vi anbefaler, at du læser vilkår, betingelser og fortrolighedspolitik på alle de tredjeparts webshops og tjenester, som du besøger.

3

Ændringer

Vi forbeholder os retten til, efter eget skøn, at ændre eller erstatte disse vilkår til enhver tid.
Kontakt Hvis du har spørgsmål til disse vilkår, bedes du kontakte os. Det kan gøre her: info@firstaid-redliv.dk

Har du spørgsmål?
Kontakt vores kundeservice på telefon +45 20713165 eller info@firstaid-redliv.dk.

4

Ejendomsret

Ejendomsretten til det solgte forbliver hos FIRSTaid-REDliv, indtil hele købesummen er betalt hvorfor køber indtil da er uberettiget til at sælge, pantsætte, udleje, udlåne, bortgive, deponere eller på anden lignende måde disponere over effekterne.

Betales ydelser ikke rettidigt, eller misligholder køber i øvrigt nogen af denne kontrakts bestemmelser, er FIRSTaid-REDliv berettiget til via fogedretten at tilbagetage de solgte effekter, eller forlange sin restfordring indfriet opgjort i henhold til kreditaftaleloven.

FIRSTaid-REDliv er berettiget til at realisere den af ejendomsforbeholdet omfattende genstand, og er ligeledes berettiget til at gøre en evt. restfordring gældende over for køber.

5

Fragt og Levering

Vi levere normalt inden for 1-3 hverdage, såfremt varen er på lager. Hvis varen er på fjern lager kan normalt der gå op til 8 hverdage.

Bestillingsvare har en normal levering på 8 – 14 hverdage.

Bestillinger der er indgået på søn-, og helligdage behandles og afsendes nærmeste hverdag.

Der tages forbehold for evt. forsinkelser hos leverandøren og påtager os ingen ansvar for forsinkelser som påhviler leverandørens side.

Alle ordre behandles og afsendes samme dag, såfremt varen er på lager og ordren er indgået inden kl. 12.00 på hverdage samt lørdag.

Vi tager ikke ansvar for forsinkelser hos fragtfirma, efter varen er afsendt.
Varene afsendes med track an trace, så du kan følge ordren hele vejen til døren.

6
Reklamation

Rettigheder
Vi gør altid vores bedste for at produktet lever op til dine forventninger.

Køber skal straks ved modtagelsen foretage en grundig undersøgelse af leverancen for at sikre sig, at varen er mangelfri og leveret kontraktmæssigt.
Mener køber på dette tidspunkt, at varen lider af mangel, skal han, såfremt man vil påberåbe sig manglen, give FIRSTaid-REDliv skriftlig meddelelse herom hurtigst muligt.

Hvis ikke køber har foretaget skriftlig reklamation, er køber i enhver henseende afskåret fra at gøre alle mangel-, erstatnings- eller eventuelle garantikrav eller andre beføjelser gældende. Når du handler på www.firstaid-redliv.dk gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.

Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Nogle produkter kan tilkøbes med en længere fabriksgaranti som f.eks. hjertestartere.

Reklamationsretten dækker konstruktionsfejl, produktionsfejl, materialefejl og komponentfejl. Alle andre fejl kan der ikke reklameres over.
Ved køb dækker reklamationsretten ikke såfremt fejl og defekter opstår på grund af transportskade, fejlmontering, installationsfejl, overbelastning, vold mod produktet, utilsigtet brug af produktet, manglende vedligeholdelse, manglende kendskab til brug af produktet eller andre lignende forhold som fabrikken ikke har indflydelse på.

I tvivlstilfælde skal der rettes henvendelse til FIRSTaid-REDliv inden montage sker. Der ydes ingen garanti på salg af brugte produkter.

Udfyld Reklamationsformularen
Når du modtager et produkt fra FIRSTaid-REDliv, er det dit ansvar at sikre dig, din vare lever op til din forventning.
I tilfælde, hvor du ønsker at klage over din vare, udfyld og indsend da nedenstående formular.

Husk, at reklamationsretten kun dækker konstruktionsfejl, produktionsfejl, materialefejl og komponentfejl. I nogle tilfælde, kan dit produkt have en fabriksgaranti, der forlænger den normale garanti i Danmark, som f.eks. vores hjertestartere.

7

Serviceaftale

Du kan anmode om en serviceaftale til din hjertestarter, eller til virksomhedens førstehjælpsudstyr direkte fra www.firstaid-redliv.dk under ”Serviceaftaler”.
Efter en ordrebestilling – ved køb af kampagnepakke inklusiv serviceaftale uden beregning for første år, – vil kunden modtage en servicekontrakt pr. angivne e-mail. Denne bedes returneres underskrevet til FIRSTaid-REDliv inden for 10 dage fra dato for tilsendte serviceaftale.

Såfremt FIRSTaid-REDliv ikke modtager denne retur efter 10 dage, i underskrevet tilstand og under forudsætning af, at denne er betalt, betragtes aftalen som værende gyldig. FIRSTaid-REDliv tager ikke ansvar for manglende modtagelse af underskrevne kontrakter fra kunden. Såfremt serviceaftalen ikke betales rettidigt og efter 3. rykker, vil denne blive ophævet uden yderlig varsling og for kundens egen risiko.

En Basis serviceaftale dækker tilsendelse af udskiftningsdele til en hjertestarter (elektroder/batteri), eller forbrugsdele til førstehjælpsudstyret (f.eks. bandager, plastre m.m.) inkl. fragt – Se mere under serviceaftalen for det enkelte produkt.
En Onsite serviceaftale dækker et besøg af vores servicekonsulent der vil udskifte forbrugsdele m.m. samt servicere produktet. – Se mere under serviceaftalen for det enkelte produkt.

Hjertestarteren eller det tilkøbte akutudstyr er, uanset om serviceaftale indgås eller ej, altid omfattet af en fabriksgaranti, såfremt apparatet behandles og vedligeholdes korrekt. Serviceaftalen er ikke en udvidelse af fabriksgarantien. Aftalen forudsætter, at der kun benyttes originalt tilbehør fra FIRSTaid-REDliv. Serviceaftalen betales forud for 1 år af gangen.

Aftalen fornja automatisk, hvis ingen af parterne opsiger aftalen skriftligt 4 mdr., før denne udløber. Hvis denne aftale helt eller delvist hindres, eller i væsentlig grad vanskeliggøres af forhold, der ligger uden for parternes kontrol, suspenderes parternes forpligtelser i den udstrækning, som forholdet er relevant, og så lang tid forholdet varer.

FIRSTaid-REDliv tager forbehold for og annoncerer ikke eventuelle prisstigninger fra leverandører og valutakursudsving. Ved evt. prisstigninger reguleres disse årligt hver den 31/12 gældende for efterfølgende år. FIRSTaid-REDliv er ikke ansvarlig for adresseændringer mv., som ikke er meddelt FIRSTaid-REDliv og derved medfører forkert levering. Det er kundens ansvar alene at meddele en korrekt leveringsadresse.
Ved eftersendelse af en vare, ved forkert oplyst adresse, bliver der pålagt et administrationsgebyr på kr. 750,- ex. moms.

Når du bestiller kursus gælder følgende vilkår og betingelser. 

Før du bestiller kursus anbefaler vi at du læser følgende betingelser igennem. Ved at bestille kursus akseptere du automatisk disse vilkår.

1

Inden du bestiller kurser

Vi hjælper gerne med at sammensætte modulerne så kurset kommer til at passe til din virksomhed/institution.
Har du brug for at hjælp kan du kontakte vores kundeservice her.

2

Ændringer

Vi forbeholder os retten til, efter eget skøn, at ændre eller erstatte disse vilkår til enhver tid.
Hvis du har spørgsmål til disse vilkår, bedes du kontakte kundeservice her.

3

Bestilling

For bestilling af kursus kan du benytte bestillingsformularen på hjemmesiden. Bestilligsformularen finder du ved at trykke på knappen “Bestil kursus”.

Du kan også bestille kurser pr. telefon på tlf. 20 71 31 65 eller pr. e-mail info@firstaid-redliv.dk.

Når aftalen er på plads modtager du en kursusbekræftelse pr. e-mail, hvorefter aftalen betragtes som bindende.

4

Afbestilling

Når du har bestilt et kursus, er kursusdagen reserveret til afholdelse af dit kursus, og instruktøren / instruktørerne begynder at forberede dit kursus.

Hvis du fortryder din bestilling, har du naturligvis mulighed for at afbestille eller ændre datoen for kurset.

Afbestilles kurset senere en 14 hverdage fra første kursusdag, fremsendes faktura svarende til 50 % af det samlede beløb.
Afbestilles kurset senere en 10 hverdage fra første kursusdag, eller hvis kursisterne ikke møder op, faktureres 100 % af kurset.

Dette gælder også selv om man ikke kan komme frem pga. vejret.
Beløbet fremgår af ordrebekræftigelsen.

Ændre kunden datoen for afholdelse af kurset senere en 5 hverdage fra første kursusdag, fremsendes faktura svarende til 50 % af det samlede beløb.

Ændre kunden datoen for afholdelse af kurset senere en 2 hverdage fra første kursusdag, faktureres 75 % af kurset.

5

Aflysning af kurset

Aflyser FIRSTaid-REDliv kurset på grund af sygdom eller andet der gør at instruktøren ikke kan nå frem til afholdelse af kurset, tilbydes et nyt kursus med 25 % rabat.

Dette er dog ikke gældende hvis det skyldes dårlig stedbeskrivelse, vejret eller trafikale årsager, så instruktøren ikke kan kommer frem til kursusstedet.

6

Betaling

Betaling for privatpersoner:
Betalingen kan ske forud på indbetaling til konto: 3409 3212.47.5696. – Betalingen skal mærkes med deltager navn og cpr nr.
MobilePay til tlf. 20713165.
Betaling kan også ske på kursusdagen dagen med betalingskort: VISA/MASTERCARD (IKKE Dankort), Mobilepay eller kontant.
Dette er dog KUN mod forudgående aftale.

Betaling for virksomheder:
Fakturabetaling (Kun for gyldig cvr nr.):

Der fremsendes faktura efter endt kursus, hvis andet ikke er aftalt, og der pålægges et fakturagebyr på kr. 25,- pr. faktura.
Vi har 8 dages betalingsfrist fra faktureringsdato.

Betalingen kan ske forud på indbetaling til konto: 3409 3212.47.5696. – Betalingen skal mærkes med deltager navn og cpr nr.
MobilePay til tlf. 20713165.
Betaling kan også ske på kursusdagen dagen med betalingskort: VISA/MASTERCARD (IKKE Dankort), Mobilepay eller kontant.
Dette er dog KUN mod forudgående aftale.
Ved bestilling af flere kurser kan aftales at faktura fremsendes: Ugevis, 2. uge eller månedsvis.

7

Bortvisning

Instruktøren eller repræsentant herfor, kan til enhver tid bortvise eller nægte en kursist deltagelse på kurset, hvis kursisten virker truende, højrøstet, beruset, påvirket eller på anden måde vurderes at være til gene eller til fare for Instruktøren eller andre kursister.
Ligeleders kan Instruktøren eller repræsentant herfor, til enhver tid bortvise en kursist, hvis kursisten udviser støjende adfærd som vurderes skadeligt for undervisningen.

8

Kamera og Videooptagelser

FIRSTaid-REDliv forbeholder sig retten til at tage billeder eller Videooptagelser, før, under og efter kurset. Såfremt andet ikke eraftalt.

Disse billeder eller Videooptagelser er FIRSTaid-REDliv’s ejendom og vil blive brugt til videre brug i forbindelse med markedsføring, uddannelsesmateriel m.m.

Alle rettigheder tilhører FIRSTaid-REDliv.

Følgende vagtbestemmelser gælder for alle rekviranter der bestiller samaritter-beredskab hos FIRSTaid-REDliv.
Ved bestilling af samaritterberedskab accepterer du automatisk disse vilkår.

1.

Bestillingsfrister

Vagtbestillingen skal, for at kunne blive effektueret til tiden, være FIRSTaid-REDliv i hænde mindst fire uger før vagtens afholdelse.
Vi vil på trods af dette altid forsøge at dække en vagt vi giver altid besked, hvis det ikke er muligt at dække vagten.

FIRSTaid-REDliv kan, på trods af fire ugers fristen, afslå at oprette vagten.

2

Afslag

FIRSTaid-REDliv kan, på trods af fire ugers fristen, afslå at oprette vagten, såfremt beredskabet er afsat til anden side.

Vagtleder kan endvidere afslå at oprette vagten såfremt der er der er forhold hos kunden der gør at vagtlederen vurdere at vagten ikke kan oprettes på en forsvarlig måde. Vagtlederen vil efterfølgende orientere kunden herom.

FIRSTaid-REDliv er ikke ansvarlig for evt. økonomisk eller andet tab dette måtte medfører rekvirenten eller arrangementet.

3

Aflysning af vagten

FIRSTaid-REDliv forbeholder sig retten til at aflyse en vagt, hvis vi p.g.a. pludseligt opstået sygdom ikke kan dække vagten på forsvarligvis.

Hvis kunden afbestiller vagten
Afbestilles vagten senere en 10 hverdage før vagtens planlagte afholdelse, fremsendes faktura svarende til 50 % af det samlede beløb.
Afbestilles vagten senere en 5 hverdage fra vagtens planlagte afholdelse, fremsendes faktura svarende til 75 % af det samlede beløb.
Afbestilles vagten før, eller på dagen, faktureres 100 % af vagten.
Aflyser rekvirenten en vagt efter samaritternes ankomst eller er der forhold hos kunden som gør at vagten ikke kan oprettes på en forsvarlig måde, og kunden ikke er i stand til at udbedre forholdet, opkræves den fuldepris, samt kørselsgodgørelse.

Beløbet fremgår af ordrebekræftigelsen.

4

Vagtfaciliteter

Det påhviler rekvirenten at sørge for egnede vagt- og opholdsfaciliteter med vand, god belysning, adgang til strøm og fornøden varme.

Kan dette ikke skaffes af rekviranten, kan Samaritterholdet selv medbringe telt/teltvogn, der er indrettet som vagtrum (Faktureres separat).

Ligeledes skal der altid være rent drikkevand samt æble-/ multijuce til rådighed til behandlingsbrug.

Er de tildelte faciliteter af en særdeles ringe kvalitet, eller andre forhold gør, at vagtchefen skønner at en vagt er uforsvarlig at gennemføre, kan det fremmødte mandskab undlade at oprette vagten. Dette meddeles omgående til rekvirentens kontaktperson, således eventuelle fejl hurtigt kan udbedres og vagten oprettes.

FIRSTaid-REDliv er ikke ansvarlig for evt. økonomisk eller andet tab dette måtte medfører rekvirenten eller arrangementet.

5

Vagtholdet

Hvor intet andet er aftalt stilles altid med min. to Samaritter, samt evt. Aspiranter (førstehjælperer underoplæring).
I nogle tilfælde er to samaritter dog for få, og Vagtchefen vil ud fra oplysningerne og skøn vedrørende arrangementets art og omfang altid vurdere og bestemme vagtstyrkens størrelse.

FIRSTaid-REDlivs mandskaber består af Førstehjælpere, Skadestedsbehandlere (SSH, SSA, Sygdomsbehandlerer, Sygehjælperer) og Sygeplejersker.
Vores samaritterhold tilkalder ambulance eller sygetransport, i det omfang at samaritterne skønner det nødvendigt.

Det er vigtigt, at rekvirenten og andre på stedet ikke gør dette, således at, oplysninger videregives korrekt, og dobbeltbestilling og unødig brug samt blokering af 1-1-2 kan udgås.
Rekvirenten er forpligtet til at betale sygetransport, hvis dette ikke er dækket af abonnement.

6

Vagtmaterialer og udstyr

Vagtmandskabet møder altid med standard materiel (inkl. akutudstyr, som ilt, AED (hjertestarter), Spineboard og kraver m.m.).
Er særlig materiel nødvendigt, fremskaffes det efter aftale og evt. mod særskilt betaling.

7

Andet beredskab

Vagtlederen skal altid have oplyst, hvis der er stævnelæge og/ eller ambulance m.m. tilstede under arrangementet, samt direkte telefon nummer til disse.

8

Betaling

Der betales normalt et depositum forud, for oprettelse af vagten, gældende fra den til enhver tids fastsatte prisliste.

Vagten faktureres efter endt opgave, ud fra fastsatte prisliste. Det fastsatte beløb inkluderer forbrug af materiel, og forbindestoffer.

Dette er dog undtaget køle/varmeposer, elastikbind, Splints Compeed, Brandsårsmateriel, akutudstyr (AED, Ilt, sug m.m.) Medikamenter, samt diverse salver.

Endelig liste kan fås ved henvendelse til info@firstaid-redliv.dk
Kørselsudgifter forbundet med transport af mandskaber og udstyr, afregnes efter flg. takst. (km. kr. 2,50,-).

Regning opkræves af FIRSTaid-REDliv og ikke af de enkelte Samarittere.
Medbringes Telt/Campingvogn faktureres dette efter endt opgave, ud fra fastsatte prisliste.

Ved store arrangementer afregnes efter aftale/tilbud.
Ved arrangementet, hvor der tages entre, afregnes efter tilbud/nærmere regler.

9

Forplejning

Ved vagter med varighed over 3 timer, skal Samarittere og Aspiranter bespises rimelig for rekvirentens regning.

Dog skal gratis drikkevare altid være tilgængelig for mandskaberne uanset varighed.

Samaritterholdet og Aspiranter skal forplejes, men almindeligvis ikke anderledes end øvrige hjælpere ved arrangementet. Junkfood så som pølser, toast, burgere o.lign. betraktes ikke som mad. 

Kan rekvirenten ikke levere forplejning, kan dette selv købes/medbringes. Kunden faktureres da herfor.

* Spisetider hvor det er rekvirentens pligt, at sørge for forplejning (Dog kun ved vagter af varighed over 3 timer.)
Mellem kl. 07.00 og kl. 09.00: Morgenmad
Mellem kl. 11.00 og kl. 13.00: Frokost/middagsmad/Sandwich
Mellem kl. 17.00 og kl. 19.00: Aftensmad.
Vagter der strækker sig ud over kl. 22.00: Aftenskaffe/natmad

11

Omtale

FIRSTaid-REDliv vil være taknemmelig for en presseomtale, eller gratis annonce i et eventuelt program.
Teksten kunne evt. være:
1. “Samarittere fra FIRSTaid-REDliv, passer på os ved dette arrangement.”
2. “Førstehjælpsberedskabet ved dette arrangement varetages af FIRSTaid-REDliv.”
3. “Førstehjælpsberedskabet fra FIRSTaid-REDliv passer på os ved dette arrangement. – Så er vi på den sikre side.“

Bemærkninger:

Vores samarittere er sundhedsfagligt uddannet og modtager Honorar for opgaven.
Dette betyder at vi stiller høje krav om faglige kvalifikationer, og professionalisme hos vores mandskaber. Ligeledes følger vi De etiske regler fra Dansk Sygeplejeråd.
– Dette gør at vores mandskaber altid fokus opgaven med patienten i centrum. 

Vores mandskaber udlevere ikke medicin, plastre, forbindestoffer eller isposer o.lign. til gæster eller aktører eller rekvirenter. Materialerne bliver kun brugt til behandlinger af de tilskadekomster vi behandler.

Relaterede billeder: